tisdag 30 oktober 2012

Det ska vi fira!!!

Ja, igår hade vi treårskalas hela kvällen! Lilla H blev 3 och firad ordentligt!

Kalasracet började i söndags. Upp och iväg för att handla, tog en runda om köpcentrat så även sonen fick inhandlat lite hockeyprylar och givetvis tok vi en fika när vi ändå var nära ett café (det är det bästa jag vet, fika med barnen - borta eller hemma). Hem för lunch, bakade tårtor och blandade fyllningar. Därefter iväg med sonen + kompisar till hockeymatch och när dom var på plats åkte jag till kyrkogården för göra höstfint hos Pappa o hans fru. Hem igen för montering av tårta och sen kom jag igång med virk av en hjärtekatt som ska ges bort i present. Slog in presenter till Lilla H för att sen kraschlanda  i soffan och mannen tyckte att hämtpizza var en bra middagsidé. Jag höll med.

Så igår, uppvaktning på morgonen med paket och hon fick sin efterlängtade gitarr. Som hon har spelat och sjungt för oss! Iväg till dagis där flaggan var upphängd och glitterstolen och kronan väntade!
Hade turen att få sluta redan vid lunch så jag lagade mat och gjorde det sista på tårtan! Litet kalas igår och sen fortsätter vi på lördag. Då firar vi även lilla H:s kusin samtidigt.
Men vilka presenter hon fick! Bl a jättesöta Pippi-muggar från Ittala! Hon älskar Pippi och jag tänkte att det kunde vara lite roligt att samla på något! Har flera kompisar (i min ålder då..) som har dessa som vardagsmuggar och jag tycker det är lite festligt!

Nåväl, nöjd och glad somnade hon gott vår lilla treåring! Och jag med.

Kram o hej så länge!

PS, sonens lag fick stryk med 1-8 i matchen, denna vecka är det träningsvecka och vi tar nya tag...
PS 2, utvecklingssamtalet gick faktiskt bra förra veckan. Tandläkarbesöket likaså. 

2 kommentarer:

  1. Grattis till lilla sessan :) Blir sjukt tårtsugen när jag hör om kalaset...mmm
    Och när jag fyller år önskar jag mig också att få sitta på glitterstol och jag önskar mig en prinsessklänning!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kan man få hämtpizza även om man inte fyller år? Jag blev ju väldigt sugen på det nu...

    Och den där ljusslingan i texmexstil tycker jag som en ypperlig idé! Man får ju se till att grannarna har något att prata om också.

    SvaraRadera