tisdag 18 september 2012

Kortvecka...

..denna vecka. Känns det som iallafall. På torsdag åker vi till Gotland på Kick-Off!
Blandade känslor. Lilla H har en förmåga att bli sjuk lagom till någon av oss åker iväg så det blir extra tråkigt att vara själv över helgen. Hittills dock ok - håller tummarna.

Annars blir det skönt att åka bort. Själv men ändå inte. Dock är jag så trött på jobbet så jag kroknar.
Inga förändringar, ingen utveckling, ingenting. Jag skriker efter utmaningar nya uppgifter men ingen tycker något ska ändras eller förbättras.

Istället ger jag allt på mina pass jag kör och den positiva engergin man får av nöjda motionärer bär mig!!

Jag skjuter vardagenmecket åt sidan och ger mig mer tid för lek och mys efter jobbet med Lilla H. Stora högstadiekillen signalerar "låt mig vara" just nu. Jag är dock mkt välkommen att skjutsa till träningen! Försöker hitta på grejjer han med gillar så vi får lite tid också.

Nu har allt garn kommit och jag väljer och vrakar bland färger och virknålar. Stickor och mönster. Dock inte i den ordningen. Sticka efter mönster är överkurs! Men jag införskaffade mig stickor nr 15 och tog fram ett svart acrylgarn som ska ta slut. Det blir en tubsjal när den är klar.
Och tänk er - hur mycket hinner man med på totalt 6tim färja-åkande i helgen??? MASSOR!!!

Det är så man längtar.

Fick även tips om garnaffär i Visby. Inte för att mitt förråd sinar. Men det är väl värt att kolla ändå?

Ha en bra dag!

PS, cirkusen gick bra. Den var slut när popcornen var slut. Tyckte lilla H. Vi såg en akt sen gav vi oss hemåt. Favoriten var getterna, hästarna och ballongen hon fick!

1 kommentar:

  1. mysigt med Gotland på hösten! Men för din skull ska jag hoppas på sol. Här får det gärna regna ;)

    kram!!

    SvaraRadera